Ta witryna wykorzystuje pliki cookie, dowiedz się więcej o wykorzystaniu plików cookie Zgadzam się
warning Do prawidłowego działania strony wymagany jest włączony JavaScript.

Edycja grafiki wektorowej

O kursie

Projekt „WWSI – uczelnia odpowiedzialna społecznie

Edycja grafiki wektorowej

Autor: dr inż. Robert Miszczak

 

Cel kursu

Celem kursu jest nabycie umiejętności wykorzystywania grafiki wektorowej w oparciu o popularne i praktyczne narzędzie jakim jest Inkscape. Kurs jest dedykowany osobom, które nie posiadają w ogóle lub posiadają niewielkie doświadczenie w pracy z grafiką wektorową, a chcą nauczyć się efektywnego wykorzystywania narzędzi do jej tworzenia. Inkscape jest programem do tworzenia grafiki wektorowej i jest najlepszym, wolnym odpowiednikiem takich programów jak Corel Draw i Adobe Illustrator.

Praca z edytorem dotyczyć będzie budowania prostych obiektów wektorowych, pozwoli to na nabycie umiejętności obsługi edytora oraz wybranych narzędzi. Następnie wykonywane będą bardziej złożone projekty i kompozycje graficzne. Projektowane i przygotowywane będą między innymi: plakaty, druki informacyjne czy reklamowe (np. na potrzeby znaków firmowych, bannerów reklamowych, ulotek, zaproszeń itp.).

Podczas kursu zostanie przygotowany projekt praktyczny, pozwoli to na samodzielne sprawdzenie znajomości obsługi narzędzia i działania omawianych funkcji.

Kurs zawiera:

  1. Wiadomości ogólne z teorii barw i parametry obrazu cyfrowego
    • grafika wektorowa
    • grafika rastrowa
    • podstawowe modele barw
  2. Podstawy obsługi edytora graficznego Inkscape
    • zapoznanie się z interfejsem programu,
    • przestrzeń robocza i możliwości jej konfiguracji
    • podstawy edycji obrazów ‒ tworzenie nowych rysunków, otwieranie, zapisywanie dokumentu itp.
  3. Czynności edycyjne i narzędzia rysunku
    • rysowanie prostych obiektów: prostokąty, kwadraty, elipsy, okręgi, wielokąty itp.
    • praca z kolorem ‒ ustawianie atrybutów
    • praca z wieloma obiektami
    • zaznaczanie obiektów, kopiowanie, duplikowanie, zmiana położenia, rozmiarów, pochylenia obiektu itp.
    • grupowanie, łączenie, odcinanie, spawanie, część wspólna obiektów itd.
  4. Krzywe
    • krzywe Beziera
    • praca z węzłami, tworzenie złożonych kształtów
  5. Praca z tekstem
    • rodzaje i atrybuty tekstu
    • oblewanie grafiki tekstem, dopasowanie tekstu do ścieżki
  6. Czynności bardziej zaawansowane i efekty specjalne
    • rysowanie precyzyjne – wykorzystanie siatek, prowadnic, linijek
    • zastosowanie efektów specjalnych
    • łączenie grafiki wektorowej i rastrowej  
    • przygotowanie do druku

 

Strona internetowa Warszawskiej Wyższej Szkoły Informatyki Strona internetowa umiejętnościcyfrowe.pl Strona internetowa eskills2014.pl Strona internetowa Polskiej Wszechnicy Informatycznej