Ta witryna wykorzystuje pliki cookie, dowiedz się więcej o wykorzystaniu plików cookie Zgadzam się
warning Do prawidłowego działania strony wymagany jest włączony JavaScript.

Grafika 3D ‒ Blender

O kursie

Projekt „WWSI – uczelnia odpowiedzialna społecznie

Grafika 3D ‒ Blender

Autor: mgr Szymon Smaga

Cel kursu

Celem niniejszego kursu jest zapoznanie się z technikami modelowania i teksturowania obiektów sceny w programie Blender.

W ramach kursu:

  • zapoznasz się z interfejsem programowym, a także nauczysz się wykorzystywać skróty klawiszowe służące do przełączania pomiędzy odpowiednimi widokami
  • dowiesz się, jak umieścić w scenie obiekt prymitywny jako bazę do modelowania bardziej złożonych elementów
  • poznasz i nauczysz się korzystać ze skrótów narzędziowych służących do wykonywania operacji przekształcenia płaszczyzn, krawędzi i punktów
  • nauczysz się tworzyć obiekty sceny, wykorzystując operator spin
  • nauczysz się samodzielnie definiować materiały dla wymodelowanych obiektów sceny
  • nauczysz się renderować scenę, tak aby otrzymać fotorealistyczny obraz

Spis treści

  1. Słów kilka na temat aplikacji Blender
  2. Pobieranie programu – krok po kroku         
  3. Interfejs         
  4. Jak poruszać się w widoku 3D, klawiatura numeryczna i skróty klawiszowe         
  5. Obsługa okien
  6. Obsługa obiektów – niektóre przydatne skróty
  7. Dodawanie, usuwanie i dublowanie  obiektów       
  8. Zapisywanie i otwieranie plików w Blenderze         
  9. Praca nad prostym obiektem – stół  
  10. Jak stworzyć wyszukane kształty – kubek    
  11. Wykorzystanie operatora Spin – dzbanek    
  12. Materiały       
  13. Materiał – stół           
  14. Materiał – kubek       
  15. Dzbanek – białe szkło
  16. Łączenie kilku projektów w jeden – import modeli 
  17. Nadawanie materiałów na silniku Cycles    
Strona internetowa Warszawskiej Wyższej Szkoły Informatyki Strona internetowa umiejętnościcyfrowe.pl Strona internetowa eskills2014.pl Strona internetowa Polskiej Wszechnicy Informatycznej