O kursie
Projekt „WWSI – uczelnia odpowiedzialna społecznie”
Grafika 3D ‒ Blender
Autor: mgr Szymon Smaga
Cel kursu
Celem niniejszego kursu jest zapoznanie się z technikami modelowania i teksturowania obiektów sceny w programie Blender.
W ramach kursu:
- zapoznasz się z interfejsem programowym, a także nauczysz się wykorzystywać skróty klawiszowe służące do przełączania pomiędzy odpowiednimi widokami
- dowiesz się, jak umieścić w scenie obiekt prymitywny jako bazę do modelowania bardziej złożonych elementów
- poznasz i nauczysz się korzystać ze skrótów narzędziowych służących do wykonywania operacji przekształcenia płaszczyzn, krawędzi i punktów
- nauczysz się tworzyć obiekty sceny, wykorzystując operator spin
- nauczysz się samodzielnie definiować materiały dla wymodelowanych obiektów sceny
- nauczysz się renderować scenę, tak aby otrzymać fotorealistyczny obraz
Spis treści
- Słów kilka na temat aplikacji Blender
- Pobieranie programu – krok po kroku
- Interfejs
- Jak poruszać się w widoku 3D, klawiatura numeryczna i skróty klawiszowe
- Obsługa okien
- Obsługa obiektów – niektóre przydatne skróty
- Dodawanie, usuwanie i dublowanie obiektów
- Zapisywanie i otwieranie plików w Blenderze
- Praca nad prostym obiektem – stół
- Jak stworzyć wyszukane kształty – kubek
- Wykorzystanie operatora Spin – dzbanek
- Materiały
- Materiał – stół
- Materiał – kubek
- Dzbanek – białe szkło
- Łączenie kilku projektów w jeden – import modeli
- Nadawanie materiałów na silniku Cycles